Ontvang Korting op uw tickets

In samenwerking met Cultuurfabriek Hall of FameTheater de Nieuwe Vorst.
Geeft Stichting 2gether een kortingscode waarmee u korting krijgt op uw tickets.

Bekijk de kortingscode Festival Info

FESTIVAL LINE-UP

KLIK OP ARTIEST OM TE BELUISTEREN / TE BEKIJKEN

Massada – Orquesta Pegasaya – Pink Oculus – Kidi Blixum – Grupo Descarga – Bongo Modo – Omemi – Surinaams Koor Pramisi – Ghaliah Conroy – Tommy van der Loo – ‘Anton de Kom, mijn vader’

Nyege Nyege Tapes & Hakuna Kulala showcase:
Phelimuncasi – Afrorack – De Schuurman – Menzi –

Kumba Kumusha – Nieuw Festival in Tilburg

Welkom! Kumba Kumusha is een artistieke shock therapie vol geestverruimend ontmoetingen. Dit nieuwe festival vindt plaats op 27 mei 2023 in de Hall of Fame en Theater de Nieuwe Vorst in het hart van Tilburg.

Kumba Kumusha viert hoe artiesten met wortels ver buiten de Nederlandse grenzen onze cultuur verrijken. In deze eerste editie biedt Kumba Kumusha een podium aan kunst uit culturen waarmee Nederland in aanraking is gekomen door ons bedenkelijke verleden van kolonialisme en slavernij.

Kumba Kumusha dompelt je onder in een wereld van Curaçaose Latin tot afro futurisme, van Moluks-Nederlandse legendes tot de nieuwste lokale hiphop, van future riddim tot Afrikaanse synth en van Zuid-Afrikaanse gqom tot Surinaamse reggae/dancehall.

Theater is er ook, met de voorstelling ‘Anton de Kom, mijn vader’, geschreven door Noraly Beijer en een dansperformance van Ghaliah Conroy. Verder kun je je onderdompelen in opzwepende ‘spoken word’ performances en relevante lezingen.