Keti Koti

30JunHele DagKeti KotiVier samen de vrijheid

Vier samen de vrijheid

20:15 i / Schouwburg / Muziek

Samen vrijheid vieren: dat is wat Keti Koti is. Samen met Stichting 2Gether staan we stil bij de afschaffing van de slavernij en vieren we samen het leven. Op 1 juli 1863 werd de slavernij bij wet afgeschaft in de toenmalige Nederlandse koloniën Suriname en de Nederlandse Antillen. Door heel Nederland worden ieder jaar op verschillende podia verhalen van (jonge) makers verteld die reflecteren op die geschiedenis en de weerslag daarvan in onze samenleving van vandaag.

Ook bij Schouwburg Concertzaal Tilburg vieren we  Keti Koti met een divers programma. Tijdens de viering nodigen we je uit voor een performance vanuit de Marrongemeenschap én zijn er smakelijke lekkernijen uit de Afro-Surinaamse en Antilliaanse keuken.

Op vrijdag 30 juni ben je welkom in de schouwburg en studio. In de schouwburg kan je de voorstelling Apinti & Sambura bezoeken: hypnotiserend muziektheater bestaande uit machtige drums, atletische dansers en zang. Gezelschap Kula Skoro i.s.m. Asopropo Rutu & Wayamu Woreyan vertellen het verhaal van de geschiedenis, het heden en de toekomst van de Marrons en de inheemsen.  Voor deze voorstelling kan je binnenkort tickets bestellen.

Natuurlijk zijn er ook kinderactiviteiten en is er een gratis markt te bezoeken met Surinaamse producten, kleding en sierraden. Het complete programma wordt binnenkort via deze website bekend gemaakt.

Of deze voorstelling een pauze heeft is nog onbekend.

Meer

Hele Dag (Vrijdag)