Praat mee over het toekomstige Nationaal Slavernijmuseum

1 november 2023, 18.00 – 21.00 uur

Omschrijving

Bijeenkomst over het toekomstige Nationaal Slavernijmuseum. Nederland krijgt een eigen Nationaal Slavernijmuseum. De kwartiermakers John Leerdam, Peggy Brandon en David Brandwagt werken samen aan een voorstel voor het museum. Een museum met de trans-Atlantische slavernijgeschiedenis, inclusief die van Indisch-Oceanië. Een museum dat ook het verhaal van het Nederlandse slavernij- en het koloniaal verleden vertelt. Het museum moet straks door zoveel mogelijk mensen worden gedragen. Daarom organiseren zij bijeenkomsten door heel Nederland. Om te horen wat de verwachtingen en ideeën zijn over het toekomstige museum. Waarvoor gaat ú straks naar het museum? Welke verhalen moet het museum vertellen? Wat wilt u er zien, leren, ervaren? Hoe moet het eruit zien? Hierover gaan de kwartiermakers graag met u in gesprek.

Toegang

Stadhuisplein 128, Tilburg

Paleis Raadhuis

Meer informatie