Vacature Programmamaker (Post)koloniaal verleden van Tilburg

Stadsmuseum Tilburg is op zoek naar een Programmamaker (Post)koloniaal verleden van Tilburg. Voor gemiddeld 24 uur per week voor de duur van een jaar.

In de afgelopen jaren was Stadsmuseum Tilburg betrokken bij het onderzoek van Rosemarijn Hoefte (Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde) naar het koloniaal verleden van Tilburg. De resultaten en verhalen van geïnterviewde inwoners zijn opgeschreven in het boek ‘Een Westers beschavingsoffensief, sporen van het koloniaal en postkoloniaal verleden van Tilburg’. Stadsmuseum Tilburg kreeg vervolgens de opdracht van gemeente Tilburg om een publieksprogramma te organiseren met deze publicatie als uitgangspunt.

Als programmamaker werk je nauw samen met de betreffende erfgoedgemeenschappen in Tilburg en de programmamaker van het TijdLab (De Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg).

Jouw taken

• Het opzetten en uitvoeren van een wijk- en dialooggericht programma voor volwassenen over het (post)koloniaal verleden van Tilburg (bijvoorbeeld via bibliotheken en wijkcentra).
  • Het doorontwikkelen van een stadswandeling met als thema het (post)koloniaal verleden van Tilburg.
  • Het ontwikkelen en uitvoeren van een educatief programma voor scholieren op ROC’s.

Ga hier naar de vacature!